Els centres de La Salle continuen l’activitat pedagògica de manera virtual

  • 30 de març de 2020

Els centres de La Salle continuen l’activitat pedagògica de manera virtual

  • 30 de marzo de 2020

Imatge extreta del Twitter de La Salle Horta. (Reunió de professors i professores)

El passat 13 de març es van tancar les escoles, començant així el període
de confinament.

Des de llavors, l’activitat pedagògica no ha parat. I és que els docents dels
centres de La Salle estan realitzant una tasca d’orientació, entrega de
material i acompanyament de l’alumnat a través de diverses eines, com Sallenet,
videoconferències amb el Teams, vídeos, entre altres…

Des de l’àmbit de Pedagogia de La Salle encoratgen a les famílies perquè sàpiguen
reconèixer i valorar l’esforç reconèixer i valorar l’esforç dels infants,
adolescents i joves davant l’adaptació a la nova situació.

  • D’altra banda, des de Pedagogia de La Salle ofereixen el següent document de preguntes freqüents i respostes en l’àmbit educatiu:

Criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat i formació d’adults, davant la prolongació del període de confinament pel Covid19. 

Quina
recomanació global fa el Departament davant la prolongació del període de
confinament pel Covid19?

Donar
continuïtat a l’activitat formativa per ajudar a mantenir els hàbits i el
procés d’aprenentatge . Fer una proposta coherent i equilibrada.

Com han
de ser les activitats programades?

Orientades
a desenvolupar les competències bàsiques.

  • Ser propostes globalitzades i
    interdisciplinàries.
  • Significatives, motivadores i evitant
    les feines mecàniques i repetitives. 
  • Inclusives i personalitzades. Organització d’accions
    pedagògiques inclusives
  • Que garanteixin el seguiment del
    professorat.
  • Suposar un valor afegit en
    l’avaluació de l’alumnat i no una penalització.

Què cal
evitar en la programació de tasques?

Replicar
el treball que es fa en els centres i, per tant, la transposició directa dels
horaris setmanals. 

Els
equips directius han de planificar i coordinar les activitats que es proposen
als alumnes i fer que això sigui sostenible pel que fa a la dedicació tant de
l’alumnat com del professorat. 

Com
s’obtindran les  qualificacions de la segona avaluació? 

S’obtindran
a partir de les observacions i indicadors recollits fins al 12 de març, llevat
que no s’haguessin fet anteriorment.  

Els
informes de l’avaluació es podran lliurar durant les primeres setmanes, un cop
es normalitzi l’activitat acadèmica, sens perjudici que alguns centres ja els
haguessin tramès a les famílies. El període comprès entre el 12 de març i el 13
d’abril no es considerarà, en cap cas, ni lectiu ni qualificable. 

Quines
consideracions s’han de tenir en compte per a l’inici del tercer trimestre?

Amb
tota probabilitat, es farà en situació de confinament. El Departament
d’Educació publicarà noves indicacions a partir del 13 d’abril.

Què
podem preveure fins aquesta publicació?

Caldrà
revisar els criteris d’avaluació formulats per cada centre a principi de curs i
adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb les quals s’hagi
trobat cada alumne.  

Qui
vetllarà per l’ajust del nous criteris d’avaluació?

L’Equip
Directiu serà qui vetllarà per aquest ajust. Caldrà informar-ne a l’alumnat i
a  les famílies.

Com es
fa el seguiment a l’alumnat dels centres que es troba en entorns socioeconòmics
desafavorits?

Es fa necessari utilitzar tots els recursos tecnològics a l’abast per acompanyar l’alumnat durant aquests dies de confinament: trucades telefòniques, whatsapp, etc.