La Salle Montcada remodela el pati d’Educació Infantil

  • 15 de marzo de 2019

L’alumnat d’Educació Infantil de La Salle Montcada ha estrenat, aquests dies, el nou pati. Una remodelació que pretén assolir els objectius d’enriquir i diversificar les possibilitats educatives; afavorir les relacions de convivència entre els alumnes i estimular la creativitat i el joc lliure.

Cal tenir present que el pati de l’escola ha de ser un lloc on els infants puguin actuar de manera lliure i autònoma, estimulats per les propostes que els diferents espais del pati ofereixen. Així com que els alumnes d’Educació Infantil aprenen principalment a través del joc, que els ajuda a descobrir el món que els envolta i, al mateix temps, afavoreix el seu autoconeixement.

En aquest sentit, el nou pati compta amb els tots aquells elements fonamentals per promoure diverses possibilitats de joc:

  • Diferents superfícies i textures:
  • Superfícies toves: sauló, terra, gespa artificial i escorça esmicolada.
  • Superfícies dures: rajola, fusta, ciment i pedra.
  • Desnivells i elements d’equilibri: contribueixen al desenvolupament de la psicomotricitat (turons de terra, rampes, “rocòdrom infantil”, pedres, soques de troncs…)
  • Amagatalls i túnels: per refugiar-se, relaxar-se…
  • Arbres, plantes i jardineres: incrementen la biodiversitat del pati i són una font inesgotable de coneixements i descobriments.
  • Espais de joc simbòlic: afavoreixen la imaginació i la creativitat, el desenvolupament del llenguatge i les relacions socials, i serveixen per aprendre i posar en pràctica diferents coneixements.
  • Espais d’experimentació amb sorra, terra i aigua: permeten manipular, experimentar, fer hipòtesis i aprendre de manera vivencial.

Àgora i tarima: espai de trobada de grup amb múltiples usos com explicar un conte, fer una representació de teatre, una classe a l’aire lliure, etc.