La Salle Sant Celoni aposta pel projecte Expressart

  • 1 de març de 2021

Ja fa qüestió d’uns quants anys que el departament d’expressió de La Salle Sant Celoni tenia unes inquietuds en realitzar un projecte multidisciplinar combinant les diferents assignatures. No cal parlar dels beneficis que aporta el treball transversal d’un projecte en diferents assignatures, ja que això seria part d’un altre article. A partir d’aquest potencial i les motivacions del professorat d’expressió va néixer el projecte ExpressArt.

Aquest projecte el tenim repartit amb diferents cursos i ocupant temàtiques diferents. S’articula durant una avaluació/trimestre en tots els cursos d’ESO i segueix el següent esquema:

  • 1r ESO: LA SALLE SONG CONTEST.

Assignatures implicades: Educació visual i plàstica, educació física, música, anglès

Els alumnes han de presentar un videoclip d’una cançó a partir de les peces extretes de la BSO de la pel·lícula “The Greatest Showman” amb la lletra adaptada i escrita en anglès sobre un tema que es concreta amb el grup classe al principi del projecte, per exemple el bullying, l’amor, la pau, l’amistat, un món millor, la guerra…

Cada classe té un total de 8 cançons (repartides en 8 grups de 4 participants), les quals competeixen contra la mateixa cançó de la classe contrària. D’aquesta manera aconseguirem una classe guanyadora en una jornada festiva i lúdica final.

Alguns dels continguts que es treballen són, per exemple, el disseny d’imatges i cartells, l’edició de so i imatge, l’expressió corporal i l’expressió oral i escrita en anglès.

  • 2n ESO: JOC DE TAULA.

Assignatures implicades: Educació visual i plàstica, educació física, català

El seu format és elaborar un joc de taula inventat o adaptat. Tots ells tenen un mateix eix vertebrador; la millora de la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut. El seu format pot ser tant a nivell analògic com digital.

Aquest joc de taula s’haurà d’idear i crear materialment. D’aquesta manera s’obtindrà un resultat físic. Finalment s’haurà d’enregistrar un videotutorial de l’explicació del joc de taula en qüestió.

Alguns dels continguts que es treballen són, per exemple, la comprensió lectora, l’expressió oral i escrita, l’elaboració del joc de taula, enregistrament i edició de vídeo i uns hàbits saludables.

  • 3r ESO: EL CIRC.

Música, educació física, tecnologia i robòtica.

Els alumnes han d’elaborar un espectacle de circ a partir d’un tema comú que cada any es va canviant. Són els mateixos alumnes qui creen el material de circ (malabars, maces, diàbolos…), elaboren el guió, la banda sonora i efectes de so necessaris per portar a terme l’espectacle.

Després de varies sessions de preparació de material, creació d’instruments i aprenentatge amb els materials de circ es realitza una Fira de circ. Aquesta fira està oberta a tota la comunitat educativa de l’escola.

Alguns dels continguts que es treballen són, per exemple, el disseny i construccions d’instruments, la composició i interpretació musical, l’edició de so i l’expressió corporal.

  • 4t ESO: MUSICAL.

Assignatures implicades: Drama, educació física, música, plàstica, APS

Tots els de 4t d’ESO preparen un musical amb música i veu en directe. Està escrit per un professor i es barreja l’anglès i el català. Els mateixos alumnes actuen, fan de tècnics, dissenyen i creen els decorats i vestuari i fan la campanya de promoció i publicitat.

Alguns dels continguts que es treballen són, per exemple, l’expressió oral, cant i ball, el disseny, la promoció i la publicitat.