Anna Benítez: «Hem d’intentar viure els moments de dificultat com a oportunitats i mirar de trobar solucions ajustades a les circumstàncies»

  • 30 de septiembre de 2020

Anna Benítez: “Hem d’intentar viure els moments de dificultat com a oportunitats i mirar de trobar solucions ajustades a les circumstàncies”

  • 30 de setembre de 2020

Imatge de l’Anna Benítez

Parlem amb l’Anna Benítez, Cap d’estudis d’Infantil i Primària de La Salle Palamós.

Què tal? Com ha anat l’inici de curs?
La veritat és que tot i els nervis inicials i el patiment que provocava un inici de curs tan diferent, per l’expectació de les famílies, les mesures COVID, l’elaboració i comunicació de plans durant l’estiu… podem dir que, gràcies a l’esforç i la col·laboració de tota la comunitat educativa, ha estat un inici molt agradable.

Com afrontes aquest curs? Creus que serà el més difícil al que t’hagis hagut d’afrontar? O va ser més difícil el passat?
L’afronto amb la mateixa il·lusió i ganes d’aprendre que sempre.
Cada curs escolar hem hagut de superar dificultats i entrebancs, però són aquestes situacions les que ens han ajudat a créixer i a reinventar-nos i aquest curs, per descomptat, més que mai. Hem d’intentar viure els moments de dificultat com a oportunitats i mirar de trobar solucions ajustades a les circumstàncies.

Com t’has trobat l’alumnat?
Ens ha sorprès gratament, l’actitud, la col·laboració, l’escolta activa i el positivisme de l’alumnat en aquests moments que ens ha tocat viure. Són un gran exemple a seguir.

Ara que els alumnes estan a les aules i els podeu veure, creus que els mesos de confinament han pogut anar seguint el curs?
Durant el confinament, vam esforçar-nos per arribar a tot l’alumnat i les famílies i fer-los l’acompanyament emocional que poguessin necessitar. Evidentment, sense deixar de banda l’acompanyament acadèmic.
Les casuístiques familiars van ser diverses i en l’acompanyament telefònic, per videoconferència, o pel correu, vam tenir l’oportunitat de conèixer de primera mà les seves pors, inquietuds i/o dificultats en el seguiment del curs. Així vam anar adaptant les propostes atenent les necessitats particulars de cada nucli familiar.
Per a aquest curs, hem pogut planificar com afrontar de manera global la “nova normalitat” escolar, potenciant més que mai, tres pilars transversals de l’educació actual: l’educació sòcio-emocional, la competència digital i l’aprendre a aprendre. Tenir en compte el context de cadascun dels nostres alumnes i el seu punt de partida (que continuarem valorant durant les primeres setmanes) , facilitarà la presa de decisió sobre les nostres propostes educatives.

Quin o quins objectius et marques per aquest curs com a Cap d’Estudis?
L’objectiu principal és el de vetllar perquè tot el professorat se senti part integrant d’aquest nou projecte de “nova normalitat a la nostra escola “i que treballem plegats, desenvolupant més que mai la resiliència i la responsabilitat, amb la força i la il·lusió amb la que sempre hem sabut afrontar cada nou repte.