L’aplicació del Nou Context d’Aprenentatge s’adapta a la realitat actual a La Salle Torreforta

  • 30 d'octubre de 2020

Malgrat els canvis que ha obligat a introduir la pandèmia en el dia a dia de l’escola, a La Salle Torreforta se segueix endavant amb l’aplicació del Nou Context d’Aprenentatge (NCA).

Es tracta d’una iniciativa que es va posar en marxa a La Salle Torreforta el curs passat i que progressivament es va estenent a la resta d’escoles La Salle. L’NCA és un marc pedagògic i pastoral, amb identitat pròpia, que pretén donar resposta a les necessitats que presenta l’escola actual.

A cada curs de Primària els alumnes l’estan aplicant des de l’acollida fins al tancament, passant per seminaris, projectes, tallers i AiRE. A continuació, es farà un repàs curs per curs amb algunes de les dinàmiques que s’estan realitzant.

AiRE a 1r i 2n de Primària

A 1r i 2n de Primària s’han introduït els moments AiRE entre seminari i seminari. Tota una diversitat d’activitats d’atenció que permeten desconnectar un moment, passar-ho bé i començar de nou els seminaris amb energies renovades.

Així doncs, han estan fent, per exemple, brain gym amb les mans, una mica de txi kung per aprendre a relaxar i centrar el cos, han pintat mandales i també s’ha iniciat el taller d’Stickid de plàstica, on han estat treballant les emocions amb emojis fent-ne una adaptació amb plastilina.

D’altra banda, a 2n també han iniciat el projecte LaSallian Race que inclou activitats de pensar amb l’objectiu de mantenir el cervell ben actiu i, ben aviat, començaran a treballar amb el quadern del projecte, del qual ja tenen tots els materials a punt per iniciar-lo quan convingui.

Art efímer i hort a 3r de Primària

A 3r de Primària, durant el taller de plàstica Stickid han fet una activitat d’art efímer. Després de visualitzar obres pictòriques d’art, dividits per grups, han creat la seva obra d’art al terra del pati amb guixos de colors.

D’altra banda, a Educació Física han crear lletres i números amb el cos, en el marc del taller ‘Qui sóc jo?, Qui ets tu?’, mentre, paral·lelament s’ha iniciat el projecte de l’hort. Es tracta del primer projecte del curs que permet lligar el treball de les emocions i el sentit de grup amb el creixement de les plantes.

Grans novetats a 4t de Primària

Els alumnes de 4t són els qui s’han trobat amb tot un gruix de nou material que s’ha hagut d’adaptar per complir amb tots els protocols establerts per evitar la propagació de la pandèmia.

Així doncs, el projecte “Sigues tu, sigues estrella” amb el qual s’ha iniciat l’NCA de 4t està basat en la convivència, ja que vol fomentar la cohesió de grup amb diferents dinàmiques. A més, a part del projecte també han iniciat un seminari de Socials dedicat a la diversitat de famílies i de la societat en general que vol fomentar el respecte i donar a conèixer diferents realitats.

Finalment, els tallers han començat amb “Tot lligat”, una iniciativa on el nucli de tot es troba en els nusos, el concepte de connectar i mantenir-se units. D’aquesta manera es parteix de la corda, com a metàfora de l’individu, que es construeix a si mateix integrant les diferents dimensions i a la vegada s’entrellaça amb els altres.

Poc a poc arriba a Cicle Superior

A Cicle Superior encara no ha entrat en funcionament la dinàmica de l’NCA, però s’han començat a introduir les unitats de lectura, les acollides, el tancament i l’AiRE amb l’objectiu que comencin a respirar i a adaptar-se a aquest Nou Context d’Aprenentatge.