Les alumnes de La Salle Bonanova ens parlen del Batxillerat Internacional

  • 8 de març de 2021
D’esquerra a dreta: l’Íngrid, l’Alba i la Clàudia a la façana de l’escola

Si es vol explicar què i com és el batxillerat internacional, qui millor que les alumnes que l’han viscut per narrar la seva experiència al llarg d’aquests dos anys. Elles són l’Alba, la Clàudia i l’Íngrid, alumnes de la tercera promoció (2019-2021) que, en breus, acabaran aquesta etapa i començaran els seus estudis universitaris. A través d’algunes preguntes, us podran donar una idea força real d’allò que suposa fer el Batxillerat Internacional a La Salle Bonanova.

Què és el que us ha agradat més de l’IB?

Alba: la diversitat de matèries que he pogut cursar, des de Literatura catalana fins a Química i la gent que he pogut conèixer aquests dos anys. Ells m’han fet créixer com a persona, com a amiga i com a alumna. Espero poder continuar tenint-los a la meva vida quan comenci la universitat.

Clàudia: ha estat les classes reduïdes i la unió que ha suposat això amb els meus companys. A més, ha afavorit l’aprofundiment del coneixement, el vincle amb el professor i el fet que hem format una gran família.

Íngrid: poder escollir les matèries de Nivell Superior m’ha permès aprofundir més en el que més m’agrada.

El programa CAS (Creativitat, Acció i Servei), què t’ha aportat?

Alba: m’ha fet adonar que coses que faig cada dia, no només m’afecten a mi sinó també a la gent que tinc al meu costat. Petits gestos com fer classes a un grup de nens desfavorits m’han ensenyat molt més que no el que he pogut jo ensenyar-los.

Clàudia: m’ha canviat com a persona, m’ha fet guanyar moltíssima confiança en mi mateixa i és curiós que, al llarg de la quarantena, CAS em va fer créixer, ser més autònoma i confiar en mi mateixa. Continuo fent CAS en el meu dia a dia, sent creativa, practicant esport i fent visibles aquelles persones que per mi no ho eren abans.

Íngrid: desenvolupar unes característiques i una sensibilitat que no tenia abans, i he vist com em relaciono amb persones d’ambients molt diferents.

Com estàs vivint el fet que hi hagi una avaluació externa amb un pes d’entre un 70 o 80% de la teva nota de cada matèria?

Alba: a l’inici de primer sí que tenia més por. Ara veig que els dos anys de preparació m’han tranquil·litzat i sento que arribo molt preparada i segura.

Clàudia: estic nerviosa i compto les setmanes que falten per començar-los. A primer sentia que no podria i ara és tot el contrari. Em sento preparada i veig que he fet una gran evolució. He après a fer aquests exàmens, molt diferents dels quals estàvem acostumats. Porto preparant-los dos anys i això es nota.

Íngrid: malgrat que és un repte, em sento preparada per realitzar aquests exàmens.

Com descriuries la teva experiència en les proves orals de les llengües i la Literatura?

Alba: Al principi les vaig viure amb molt nerviosisme i era de les primeres notes externes. Ara bé, vaig adonar-me que estava preparada. Vaig ser la primera a fer-les, però, un cop començat el discurs, em vaig sentir còmoda i feliç fent-les.

Clàudia: tot i que m’agrada molt parlar, em vaig posar molt nerviosa. Al principi, ho vaig passar malament; però a mesura que anava avançant, vaig veure que estava amb els meus professors i em donaven molta confiança.

Íngrid: em va anar molt bé l’intensiu que vam fer l’últim mes d’aquests orals i tant els professors com els companys, ens vam ajudar per fer-los el millor possible i ens va donar molta confiança. La presència dels professors va ser molt tranquil·litzadora.

Vau començar amb 15 o 16 anys i ara acabeu amb 17 o 18 anys. Quin paper ha tingut l’IB en el vostre creixement i maduresa personal?

Alba: Honestament, al llarg d’aquests dos anys he tingut molts alts i baixos. En aquest sentit, ser part del grup de l’IB m’ha marcat en molts aspectes. Per exemple, l’acolliment que he rebut dels meus nous amics i la bona relació que he creat amb tots ells és el que més valoro.

A més, la relació amb els professors ha estat molt propera i, malgrat que han estat exigents i ens han fet treballar moltíssim, han sabut compensar aquesta exigència amb un tracte molt proper  ajudant-nos a madurar dia rere dia.

He acabat l’IB amb molt més coneixement del que mai ningú podria haver-me ensenyat a l’aula, tant del món que m’envolta com de mi mateixa.

Clàudia: L’IB ha estat una experiència que ha marcat la meva adolescència. M’ha convertit en una persona més responsable i independent. Els diferents treballs realitzats m’han ensenyat tant a nivell acadèmic com personal. Abans era una noia inconstant, amb molts fronts oberts. L’IB m’ha ensenyat a ser constant i he començat a guanyar responsabilitats tant a l’escola com a la meva vida privada.

M’ha ajudat a descobrir el que autènticament m’agrada i a actuar segons el que el cor em demani. Aquesta experiència m’ha fet reflexionar sobre els meus valors i quina persona vull esdevenir el dia de demà.

Ingrid: he pogut créixer, madurar i aprendre una nova manera de relacionar-me amb els altres així com enfrontar-me als nous reptes.

Sempre havia pensat que s’havia d’estudiar per un examen de manera individual; estava ben equivocada. He descobert la importància de la col·laboració i la cooperació, és a dir, a l’IB he ajudat i m’han ajudat a estudiar. He après que els bons resultats venen d’un procés de treball en equip i ajuda mútua. I això ho he viscut al llarg d’aquests dos anys.