Edu López de Haro: “El SIEI suposa una novetat i oportunitat per a l’escola i el municipi”

  • 30 de setembre de 2021
Edu López de Haro

Parlem amb Edu López de Haro, mestre d’Educació Especial, especialista TEA, i encarregat SIEI. 

Hola Edu, què tal com estàs?

“Bé. Acabant el primer mes d’aquest nou curs i observant els canvis que han fet els/les alumnes a l’escola després de les vacances d’estiu”.

Ets l’encarregat del centre del SIEI. Explica’ns, com funciona el SIEI i quin és el seu dia a dia?

Doncs el SIEI suposa una novetat i oportunitat per a l’escola i el municipi. És una oportunitat per a la inclusió de l’alumnat amb més necessitats.
Consisteix en l’escolarització dels alumnes amb necessitats educatives especials derivades de característiques molt significatives, que necessiten al llarg de la seva escolaritat de mesures i suports intensius per poder relacionar-se, participar i aprendre en entorns ordinaris del centre i de la comunitat on viuen.
Aquest curs iniciem el SIEI a primària i secundària. A primària som 2 mestres tutors i 2 educadores. A secundària un tutor i un educador.
Ens coordinem de manera regular amb la coordinadora pedagògica, amb els/les tutors/es i els/les especialistes per poder adaptar l’aprenentatge a les necessitats de l’alumnat que obté aquest suport recollit en el seu Pla Individualitzat.
En el dia a dia, la intervenció majoritàriament la fem dins l’aula amb la resta dels seus/seves companys/es.

A La Salle Premià teniu des de fa uns cursos el projecte de la gossa Comba per a infants TEA. Com valores aquest projecte? Quins beneficis considereu que aporta als infants aquest projecte?

Els primers anys va ser la gossa Comba i l’any anterior va ser la Nona. Són gosses molt tranquil·les que juntament amb les terapeutes han aconseguit establir un bon vincle amb l’alumnat que rep aquest suport per tal de millorar en algun aspecte individual de cadascun d’ells.
Durant tots aquests anys han assistit diferents alumnes amb diferents necessitats, no només alumnat amb TEA, sinó nens i nenes amb altres trastorns d’aprenentatge i/o per a treballar aspectes emocionals.
Crec que és beneficiós per tot l’alumnat, ja que la terapeuta s’adapta a les necessitats i particularitats del grup. Per exemple ha ajudat a l’alumnat que ha assistit a disminuir la por als gossos, treballar la paciència, participar en grup, responsabilitats, l’expressió i comunicació oral, etc.

Quants anys fa que estàs a La Salle? Quin balanç en fas?

Ja fa uns 14 anys que hi treballo com a mestre.
El balanç és molt positiu. Durant aquests anys he anat ocupant diferents funcions o rols dins l’escola fins al dia d’avui que estic com a tutor del SIEI. Estic molt content en el fet que l’escola aposti per la inclusió de tot l’alumnat, ja que és un camí que està fent des de fa anys.

Respon en format breu:
Un llibre: “L’alegria que passa” de Santiago Rusiñol.
Una pel·lícula: “El club de los poetas muertos”.
– Una ciutat: Girona.
Un poble: Premià de Mar.
Un plat o aliment? Les « toñas » de la meva àvia.
Què és el que més t’agrada fer en el teu temps lliure: Pintar i caminar pel bosc.